Læser man hvad medierne skriver og udsender om Arto, finder man hurtigt ud af, at det meste er negativt - de positive sider af Arto belyses sjældent af medierne. Medierne omtaler Arto som ”mobbecentral” og ”et slaraffenland for pædofile”. Overskrifter på artikler er overvejende negative, som fx ”Unge aftaler vold via hjemmeside” (Berlingske Tidende, 20-11-04), eller ”Børnechat oser af sex” (Jyllands-Posten, 09-06-05). Arto fremstilles af medierne som et sted på nettet, hvor børn i høj grad mobber og chikanerer hinanden og hvor indbydende billedmateriale ligger for pædofile, samt at børn ”pushes” af sted til at have tidlig sex. (Morsø Folkeblad, 03-02-09, ”Morsø Kommune: Seksuelle krænkelser blandt børn breder sig på nettet”)
Det er denne sensationsorienteret journalistik der bl.a. har været med til at skabe en mediepanik omkring Arto.
Det er denne sensationsorienteret journalistik der bl.a. har været med til at skabe en mediepanik omkring Arto.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar